16 november 2016

KORT - BIRDS

Idag visar jag ett kort som jag gjorde igår.
Jag började med att skära ett cardstock 28cm x 14 cm.
Biga på 12,5cm och vik ihop.
Sen tog jag en utstansad pappersbård och limmade fast den på framsidans högra sida så att framsidan blir ungefär lika bred som baksidan.
Jag har sen klippt ut och limmat fast vit cardstock och mönstrat papper på kortets alla fyra sidor.
Framsidan har jag sedan dekorerat med bland annat en rund doilies, bild med fåglar på, blommor, blad och halvpärlor. Bilden är från ett klippark från Slöjddetaljer som heter vintage birds.
Tog slutligen min Wink of Stella brush och penslade på lite glitter på blommorna, bladen och på bilden.
Även på insidorna har jag först limmat ett vitt cardstock och sen ett mönstrat papper på. Alla mönstrade papper har jag chalkat med Bloody Mary från Quick Quotes.
På insidan finns det plats för en hälsning.
Och så slutligen en bild  av kortets baksida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar