04 november 2016

ÅRETS FÖRSTA JULKORT!

Jag har sett att det är många som gör Twist-and-pop-cards och jag blev sugen att testa göra en jag med. Hittade en tutorial på nätet som var väldigt enkel att följa. Fint blev det och årets första julkort är nu gjord.
Gjorde ett pappersband som håller ihop kortet.
En blomma, två utstansade löv och en stämplad God Jul text.
Pappret är Glistening Season från Pion Design. Penslat glitter över hela bilden med Wink of Stella brush. Färg: Clear.
Kortet håller nu på att öppnas..
Jag embossade pappret med "Quilted delight" embossingfolder från Spellbinders.
Här är kortet helt utvikt och dom små bilderna syns. Även bilderna är från serien Glistening Season. Stansade även ut en journalingruta så man kan skriva sin julhälsning. Jag använde dies från Spellbinders. Den heter Floral assortment och det är den mellanstora diesen som jag använt. Stämplade texten God Jul önskar och satte fast den med 3d-kuddar så den kommer upp lite.
Alla bilder är chalkade med två olika färger: Först en ljusbrun och sen en mörkare brun färg.
Penslade på glitter även på dom små bilderna. Jag tycker det ger en fin effekt.
Gillade texten =)

Vill du också göra en twist and pop-card så hittar du en bra tutorial här..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar