24 september 2016

VÄLKOMMENSKYLT


Idag har jag även hunnit göra en dörrskylt. Här kommer flera bilder på den. Jag har även gjort en liten beskrivning på hur jag har gjort.
Här är den färdiga skylten.

Jag har använt denna vita skylt. Praktiskt att den var vitmålad från början så behövde jag inte måla den alls utan kunder köra igång direkt =)
Jag limmade fast mönstrat papper på båda träbitarna. Pappret är från Prima Marketing. Tales of You & Me. Paper pad 8x8.
Sen tog jag en nål och tråd och gjorde volanger på spetsbandet. Det är enklare att få finare rundade kanter när man trär en tråd igenom så man kan rynka spetsen.
Limmade fast spetsen runt om.
Här har limmet torkat och jag kan börja sätta fast halvpärlorna. Limmade fast dom med Glossy accent.
Sen blev det dags att dekorera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar