12 maj 2015

VINTAGEKAMERA MED MINIALBUM

Jag har gjort en vintagekamera med plats för ett minialbum på baksidan. Den var så himla rolig att göra så jag kommer säkert att göra några fler i framtiden. Är jättenöjd med resultatet.
 Stommen är gjord av chipboard, kartongbitar och cardstock. 
Linsen i närbild. Limmade fast en linjal. Tycker den passade bra..
På sidorna har jag först stansat hörnbitar som jag målade med kopparfärgad inkagold. Limmade fast en metallstickers i mitten. 
Klippte bort ett handtag från en gammal handväska som jag inte använder. Använde även bitar från remmen till låsanordningen. 
Så här ser låsanordningen ut. 
Limmade en vintagebild och på den en bit genomskinlig hårdplast. 
När man öppnar upp locket på baksidan ser det ut så här. 
Papper från Tim Holtz passar jättebra.
Mycket plats för foton och tags.
En av sidorna.
Jag klippte ut många bilder och limmade fast. På sidan finns plats för en tag. 
Jag är jättenöjd med resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar