20 september 2014

ALTRAD PLÅTBURK

Jag har länge velat göra alster i Steampunk-stil men inte vetat hur jag ska bära mig åt men igår satte jag mig och kikade på filmer på YouTube och till slut visste jag hur jag skulle komma igång.
Hittade en plåtburk i skåpet som jag gillade formen på så jag körde igång. Det fick bära eller brista. Klädde först plåtburken med maskeringstejp och limmade fast dekorationerna som jag ville ha på. Allt utom dom stora blommorna i mitten av burken och den som är på locket. Målade alltihopa först med svart akrylfärg och sen med brunt. När burken torkat ordentligt tog jag fram Inka Gold (guldfärg). La en liten klick på en plastbit på bordet och sprayade på lite lite vatten. Tog sen lite färg på fingret och strök på de ställen där jag ville ha guldfärg. Slutligen limmade jag fast dom stora blommorna med en limpistol.
Så här ser den färdiga burken ut. Är supernöjd med den. Tycker den blev hur läcker som helst!
Nu ska jag gå och gräva i köksskåpen.. kanske hittar jag en till burk att altra !

2 kommentarer:

  1. Den är jättefin, hur snyggt som helst :)

    SvaraRadera
  2. Åå vilken fin burk! Nu måste jag också gräva fram en burk och se om jag kan få den lika fin, tack för tipset :)

    SvaraRadera