04 maj 2014

BOX CARD

Satte mig igår kväll vid pysselbordet och tanken var att jag skulle göra ett box card.. ett sånt här, fast med själva asken på högra sidan:
Det gick inte som jag tänkt mig. Den första mallen klippte jag helt fel så den var bara att kasta i sopkorgen, och den andra blev som ovan.. när jag klippt ut och limmat ihop allt så upptäckte jag att texten hamnat upp och ner.. attans också! Hade en liten liten idé hur jag skulle fixa till det så imorse tog jag itu med boxen igen och slutresultatet ser ut så här.. det som blev så galet blev riktigt bra ändå =)
Jag gjorde helt enkelt en till box som jag limmade ihop med den jag misslyckades med.
Skar ut två ovala hål och limmade fast plast på insidan. Dekorerade sen med pappersspets och två lindansare.
Pappret kommer från Panduro. Cirkustema. 
Ett brett omtag håller ihop asken.
Skar ut mönster med en kantstans. Limmade fast en spetsband, lindansare och blommor i olika färger.
 
Såg att fb-gruppen 48-timmars scraputmaningar har en utmaning som slutar idag, söndag. Man ska göra ett rosa alster. Man får ha andra färger också men överhängande rosa färger. Detta får bli mitt bidrag =)
 
Ha en fin söndag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar