22 april 2014

FÖRVARING FÖR PAPPERSARK

Den här smarta väskan har jag tänkt göra sen jag kom hem från Övik men det har inte blivit av. Inte förrän idag. Veronicka från scrapföreningen hade med sig sin och jag blev helt såld. Så smidig att förvara hemma och perfekt att ha med sig på träffar. Mycket smart förvaring och det gillar jag.
Veronicka förklarade hur hon har gjort sin och det verkade inte vara så himla krångligt. Jag började med att plocka fram några kartonger och klippte till 5 stycken bitar. Framstycke, bakstycke, 2 stycken gavlar och en smal frontbit. La dom bredvid varandra på bordet och tejpade ihop bitarna med maskeringstejp. Lämnade lite space mellan bitarna för att det ska gå enkelt att vika dom sen. Hittade några överblivna tapetrullar i garaget som jag la beslag på. Tejpade alla kartongbitar med dubbelhäftande tejp och rullade ut tapeten. Vände sen på allt och vek in överbliven tapet som jag tejpade fast. Mätte och klippte en till avlång tapetbit och tejpade fast den på insidan av pärmen. Nu är pärmen klädd både på in- och utsidan.
Klippte ut två bitar kardborreband och limmade fast dom med limpistolen. Letade fram ett handtag från garaget och monterade fast den.
Sen monterade jag mina papper. Jag gick igenom alla mina 30x30 papper och la dom jag ville ha i pärmen i en hög. Tog fram dubbelhäftande tejpen igen och la en ramsa på ena gaveln. Slog högen lätt mot bordet för att få sidan som ska sitta fast mot tejpen så jämn som möjligt.
Känner mig riktigt nöjd med min pärm..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar