06 april 2014

CANVASBOK

Några bilder av det jag pysslar med just nu.. en canvasbok är det tänkt att det ska bli men vi får se vad det blir till slut.
Började med att måla två canvastavlor med vit gesso. Sen tog jag en stencil och strök över med Modeling Paste. Blåste med embossingfönen för att få tegelstenarna att resa sig lite. Efter det tog jag och sprayade med olika färger av Glimmer Mist och Distress Ink. Målade över sen med utspädd Inka Gold (Copper). När det var gjort monterade jag alla dekorationer som jag tänkt ha på bokpärmarna. Tog sen en liten pensel som jag doppade i lite vatten som jag duttade på tegelstenarna och strök sen med fingret. Blev en bra effekt. Dom undre färgerna kom fram som jag hoppades på. Tog sen och strök på lite Inka Gold (Oldgold). Kommer kanske att stryka på lite vit färg för att framhäva dekorationerna ännu mera.. men det får jag se när boken är ihopmonterad..
Framsidan dekorerade jag med kugghjul, spetsband, pärlband, blommor, pärlor och en ram.
 Baksidan fick mindre med dekorationer. Spetsband, pärlband, kugghjul och pärlor.
Har tänkt att dessa gångjärn ska hålla ihop boken. Hoppas det funkar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar