19 februari 2014

ALTRAT EN BOK

Det är min tur att inspirera hos Scrappa Loss idag. Kul! Jag har altrat en bok och har även gjort en steg-för-steg-beskrivning. Har ju altrat några tidigare men den här gången har jag använt mig av en mindre bok, 10x15,5cm. Så här ser den ut.
Och så här gick jag till väga:
 Jag började med att vika alla sidorna i en bok. Inåt, blad efter blad. (Man behöver varken limma eller tejpa fast bladen). Har använt mig av en bok med hård bokpärm för att få en stabil rygg på den färdiga alstret.
 Sen mätte jag vilken storlek jag vill ha på pappret som sitter på själva bokpärmen. Jag klippte ut 2 st vita cardstock i storl 9,8 x 15 cm.
Sen klippte jag ut två stycken mönstrade papper som är några millimeter mindre än cardstocken. Chalkade med brun färg och limmade fast dom sen på cardstocken. Jag har använt mig av mönstrat papper från Maja Design.
 Stansade ut mönster med en kantstans från Martha Stewart. Man kan ju även använda spetsband om man hellre vill det.
 Jag tycker det blir fint med pappersspets. Klippte ut en remsa av likadant papper som jag har på bokpärmen. Även den chalkades innan jag limmade fast den.
 Nu är pappersspetsen på plats.
 Stansade ut en till pappersspets som jag satte fast runt pappersvikningen. Nu är det bara att börja dekorera boken... Min färdiga bok ser ut så här:
 Jag valde att dekorera min bok med blommor, pappershjärta,
halvpärlor och 2 st tags med texter på.
 Love is a moment that lasts forever.
 Every day i love you more. Today more than yesterday
but less than tomorrow.
All you need is Love.
 Ett hjärta som jag skar ut med min Silhouette Cameo.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar