28 januari 2014

CANVASTAVLA ZORRO

Känner mig rätt så sliten idag men det är självförvållat då jag inte hade förstånd att gå och lägga mig i tid. Men det var så svårt att slita sig från pysslandet då allt flöt på så bra. Jag gjorde en mixed media canvastavla. Tänk att det kan vara så kul att kleta och kladda med färger =)
 Har gått loss med Mister och Distress Ink i olika färger.
Jag har använt två olika stenciler, en med text som du kan se här ovan. Strök över stencilen med ModellingPaste.
 Har även använt fogtejp (för väggar) och olika tyger.  
En närbild av texten. 
 Dekorerat med blommor och kugghjul.
 Satte en halvpärla i navet på kugghjulen.
Tjocka bokstäver, blommor, knappar, spetsband, halvpärlor..
Det enda som jag är missnöjd över är att fotot fick rödfärg över sig. Hade skyddat det ordentligt med en pappersbit men det lyckades ändå tränga in färg men men inte så mycket att göra åt.. Hoppas färgen bleknar lite med tiden..

1 kommentar:

  1. Vad fin! Väldigt inspirerande! Jag har nästan bara gjort LO´s innan och har nu fått upp ögonen för altrat och så. Älskar den här, både färgerna och dekorationerna!

    SvaraRadera