19 januari 2014

CANVASTAVLA LOVE

Blev sugen att göra lite mixed media på en canvastavla.. det var ju ett tag sedan sist.
 Hade en massa krimskram i en låda så det var bara att köra igång =)
Målade canvastavlan med gesso och fotsalt som jag rörde ihop för att få en knottrig yta på tavlan. Tog sen och limmade fast ett spetsband runt tavlan, satte fast dragkedjan och la ut lite dekorationer..
Fyllde på med mera dekorationer. Lägger till och plockar bort.. ändrar en hel del innan jag känner mig nöjd...
När jag limmat fast allt målade jag allt med gesso några lager. Tog sen och sprayade med ljusbrun Glimmer Mist. Lät det torka och fortsatte spraya med både Glimmer Mist och Distress Ink i olika färger.
När allt torkat ordentligt målade jag detaljer med gesso. Känner mig rätt så nöjd med den just nu så det får nog räcka så där..
Dragkedja, blommor, knappar, muttrar, brickor mm mm.
Man tar vad man har...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar