12 januari 2014

ALTRAT EN BOK

Idag har jag altrat en bok. Fick tipset av min kusin och jag kunde ju inte låta bli att testa göra en jag med. Så här ser den ut:
Började med att leta fram en avlagd bok från förrådet. Vek sen alla bladen och dekorerade sidorna med en svart cardstock och mönstrat papper. Stansade ut pappersspets med en kantstans och limmade fast en smal remsa av samma mönstrade papper som jag använt till sidorna.
Dekorerade med blommor, halvpärlor samt en gammal hårnål med en blomma på.
Den underbara vintagebilden är från Madeleines Digitala Vintagebilder. Fler bilder hittar du här.
Baksidan har jag målat med Gesso som jag sen torkade med embossingfönen för att få fram motivet.
 
Tack för tipset Mia. Den var jätterolig att göra och det kommer att bli fler i framtiden...

1 kommentar:

  1. Tufft!
    Du har dekorerat den jättefint,
    snyggt med de svarta stansade spetsarna :)
    Ha det gott // Lisa

    SvaraRadera