13 december 2013

EXPLORE

Blev sugen på att vara med i LillBlommans utmaning; Decemberskissen. Började kleta och kladda med färger för att göra en bakgrund men blev inte nöjd så nu får den torka i lugn och ro och så använder jag den till ett annat projekt. Tog istället fram andra papper och bestämde mig till slut för att använda mig av Finnabairs. Blev inte så förvånad över att det blev så =)
Så här ser skissen ut:
Och så här ser mitt bidrag ut. Jag valde att vända på skissen..
 Ett brunt cardstock i botten. Sen är det mönstrat papper från 7 Dots Studios (dvs Finnabair).
Här ser man en del av dekorationerna; blommor, siffror, metalldekorationer, pärlbrads och en klocka som jag skurit ut med min Silhouette Cameo och som jag sen målade med en brun Promarkerspenna.
Mera dekorationer; blommor, siffror, metall och trädekorationer, spets och vita bokstäver.
Träblommor med en halvpärla i mitten. Metalldekoration som jag satte en vit pärlbrad i mitten.
Vit text; explore. Spets, metall och mera blommor..
Staketet skar jag ut med Silhouetten och målade brun. Dekorerade med halvpärlor och en metallbricka.
Jag har använt 3D-kuddar för att få upp papper och en del av dekorationerna.
Känner mig nöjd med resultatet..
 
Klicka här så kommer du till Lillblommans fina skisser..

2 kommentarer:

  1. Åh vad fin! Varma fina färger och alla detaljer är så fina! Kanonsnygg tolkning av skissen! Tack för att du ville vara med! Kram!

    SvaraRadera
  2. vad snygg och vilken läcker bakgrund

    SvaraRadera