04 november 2013

MUSIK GLÄDJER HJÄRTAT

Igår satt jag mest hela dagen i pysselrummet och resultatet blev denna LO som är ett bidrag till November-skissen hos LillBlomman. Det blev en layout där jag har lekt med både Gesso, Modeling Paste, stenciler och Glimmer Mist i olika färger. Jag som sällan gjort egna bakgrunder förut gör sånt på nästan alla mina alster nu. Det är ju så kul att kleta och kladda =)
Jag började med att skrapa och stansa kanterna på det mönstrade pappret. Målade sen med Gesso längst kanterna för att göra dem stabilare. Tänkte bara ha Gesso på kanterna men det slutade med att jag målade det över hela pappret. Efter det tog jag en stencil och la ut på pappret och kletade på med Modeling Paste och sprayade med brun och blå Glimmer Mist. För att skynda på torktiden tog jag min embossingfön till hjälp.
En närbild.. Jag tycker det blev riktigt läckert..
Klippte ut remsor som jag gjorde likadant mönster på. Dekorerade sen med spets, mönstrat papper, halvpärlor, blommor i olika färger och storlekar. Stansat ut en del vitt pappersspets med min Silhouette Cameo. Dom ser man sticka fram vid fotot.
 Texten "Musica laetificant cur" betyder "Musik glädjer hjärtat". Sonen älskar att lyssna på musik..
 Blommor i beige och ljusgrönt.
Så här ser november månads skiss ut.
Är inte riktigt nöjd med bilderna då det är svårt att få fram alla detaljerna och glansigheten men genom att titta på närbilderna så kan man få en bättre uppfattning av hur den ser ut..
 
Uppdaterad 131205:
Jag kom på 4:e plats med min LO!! Åh vad glad jag är. Det känns jättekul!!

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att få släppa hämningarna och kladda loss lite :) Tycker mycket om det bruna, gröna och röda! Tack för att du är med! Kram!

    SvaraRadera
  2. Så snyggt och kreativt med klet och kladd! Jag är urdålig på att använda det, jag har nog för dåligt tålamod. Men som sagt, läckert blir det!

    SvaraRadera