19 november 2013

LO KATTI O VICTOR

Hann även göra en LO på scrapträffen igår. Det är min syster Katti och hennes yngsta grabb Victor på bilden. Fotot är från Victors dopdag så det är några år sedan. Tror från 2006, eller har jag fel Katti?
Jag började med att skrapa kanterna med en metallfotfil. Funkar riktigt bra och det blir så fint mönster. Målade hela bakgrunden med vit Gesso och satte ett lite tjockare lager på kanterna för att stärka dom lite extra. Har använt Glimmer Mist, Heavy Gel, stämplar och schabloner till bakgrunden. Sprayat med brun, gul och rosa Glimmer Mist på bakgrunden. Blandade egen Glimmer Mist av Distress Ink, vatten och Perfect Pearl.
Stansade ut kugghjul och tegelmotiv med Sillhouetten. Kugghjulen har jag först målat med blå akrylfärg och sen med brunt. Torkade sen med babyservetter så det blåa kom fram. Sprayade med brun Glimmer Mist efteråt. Satte en vit pärla i mitten. Tegelväggen fick vara vitt. Dekorerade även med spets, blommor och blad. Ovanför och under fotot har jag satt en vit doilies. Även den utskuren med Sillen.
En tjej som jag klippt ut från ett mönstrat papper. Även här har jag dekorerat med blommor, kugghjul och vitt tegelmotiv mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar