12 november 2013

100% CUTE

Jag är med i en rolig utmaning hos 48-timmars scraputmaningar på fb. Man ska gå in hos Nickan och inspireras av hennes alster. Jag valde ett kort som går i färgerna blått, vitt och brunt. Gillar färgerna jättemycket. Så här ser kortet ut som jag valde:
Och så här ser min LO ut:
Cardstocken i botten är brun. Sen har jag ett mönstrat papper som jag målade över med vit Gesso. Även mur-motivet är gjort med vit Gesso. Strök över stencilen några gånger för att få ett tjockare lager med Gesso och torkade den sen med embossingfönen.
Spets, blommor och utklippta mönster.
Fågelburen, fjärilen och den blåa bladen har jag klippt ut från olika mönstrade papper. Ramen runt fotot var mörkbrun men efter ett lager med Gesso blev den mycket ljusare och passar jättebra till övriga färger.
Blommor, blad, fjäril, spets och ljusbrun Pearl Makers.
 
Uppdaterad 2013-11-14: Jag vann utmaningen med min LO. Så kul!!

1 kommentar:

  1. Jättefin LO!
    Fina färger och dekorationer.
    Grattis till vinsten i utmaningen :)
    Ha det gott!
    Kram Lisa

    SvaraRadera