08 november 2013

LEKER I SANDEN

Åh vad det är kul att mixtra och experimentera med färger. Den här LO:n har jag gjort klar idag.
Till den här bakgrunden har jag använt mig av stenciler, schabloner, stämplar, Gesso och glimmer mist i flera olika färger. Kugghjulen har jag skurit ut med Sillhouetten och som jag sen målade med ljusblå färg i botten och brunt ovanpå. Använde Crackle Glaze för att få färgen att spricka så att hjulen ser gamla och slitna ut.
Dekorerat med blommor i olika färger, spets, halvpärlor och metallhörn mm
Kugghjulen i närbild.
Den stora kugghjulet.
 
Blommor och blad.
Använt 3D-kuddar för att lyfta upp dekorationerna.
 Stämplade en textrad på pappret.
Här har jag använt mig av en stencil och Gesso. Det rosa schablonmönstret syns också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar