03 november 2013

HOW BEAUTIFUL LIFE IS...

Idag har jag gjort klar ytterligare en layout.
Använt mig av ett mönstrat papper som jag har köpt från Panduro. På den har jag sen gjort motiv med två olika schabloner och kletat med Gesso på flera ställen. Gesson värmde jag sen så den blev bubblig. Tog även och sprayade med blå glimmermist.
Stansade ut kugghjul med min Silhouette Cameo och målade dom först med ljusblå akrylfärg och sen med brunt. Lät det torka en stund för att avsluta det hela med att stryka över dom med hushållspapper för att få fram bottenfärgen. Satte skruvbrads i mitten.
Det kan inte bli för mycket blommor... Dom kommer bland annat från Little Birdie (utom dom gråa som jag gjort själv).
Här ser man Gesso som jag kletat ut på pappret. När man värmer gesso med en embossingfön sväller den och man får en upphöjd effekt.
Den fina metallplattan med texten: How Beautiful Life is when you are in the World...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar