19 november 2013

FINNISH STAR

Det här är mitt bidrag till tävlingen som fb-gruppen Maja Design Paper Design håller. Man får skapa vad man vill av Maja Designs papper.

Igår kväll var jag på scrapträff med NLS. Alltid lika trevligt! Den här gången var temat Julinspiration. Alla som ville fick ta med alster som dom skapat. Jag hade med mig mina två ljusstakar. Jenny hade med flera olika julstjärnor och Finnish Star (finsk stjärna) var en av dom. Jag gjorde en som får vara min prototyp. Idag har jag gjort min egen variant. Så här ser den ut:
 Jag har använt mig av Maja Designs vackra papper; Vintage Spring Basics 2nd of May.
 Dekorerade med en vit Doilies. Den var lite för stor så jag tog och trimmade till den så den skulle passa bättre. I mitten har jag en rosa blomma och gröna blad. I varje hörn och längst dom smala banden har jag satt fast rosa halvpärlor.
Klippte remsor med min Martha Stewart-stans.
 
Här hittar du beskrivningen till Finska stjärnan.

1 kommentar:

  1. Hej Anki!
    Jag var ute på nätet och letade efter idéer till julstjärnor och hittade din fina, som jag gärna vill göra någon variant på. Jag har dock inte någon Marta Stewart stans, så jag får hitta på något annat. Du är välkommen att kika in på min hemsida www.vackrakort.n.nu.
    Jag älskar att scrapbooka och tittar in på din blogg fler gånger framöver.
    Kram Marita

    SvaraRadera