23 november 2013

BEAUTIFUL MOMENT

Här kommer ytterligare en layout som jag har gjort.
Till den här LO:n har jag först använt mig av ett mönstrat papper från Maja Design. Mönstret syns inte då jag sprayat så mycket olika färger på den... Jag började med att skrapa kanterna med en fotfil (i metall) och klistrade sen fast olika sorters material på pappret; bland annat aluminiumtejp, självhäftande spetsband av papper, fogtejp mm.
Målade först hela arket med vit Gesso och sprayade sen med brun Glimmer Mist.
 Här ser man aluminiumtejpen högst upp till vänster. En spetsband till höger om den och längst ut vävtejp. Nedanför vävtejp samt spetsband igen.
 Längst ner klippte jag upp en bit på arket. Rullade med hjälp av en penna och limmade fast rullen så den ska hållas fast ordentligt.  Här ser man även kanterna som jag skrapat med en fotfil. Till den här layouten gjorde jag 4 rader.
Sprayat med Glimmer Mist. Färg: Brunt, gult, rosa och blått.
Sen började nästa fas, att dekorera. Jag har använt mig av utstansade och urklippta motiv, rub ons, halvpärlor och blommor i olika färger och former.
 Jag älskar det här fotot av Zorro. Hans blick är helt fantastisk!
 Jag sätter mer och mer blommor på mina alster nu för tiden =)
Rub Ons. "Beautiful Moment".

 Doilies som jag skurit ut med min Silhouette Cameo. Fågelbur som jag klippt ut från ett mönstrat papper. Här syns bakgrunden väl.
Längst ut till höger syns kanten som jag rivit med en fotfil. Den kan man ju variera på många olika sätt. Man kan ha många rader eller bara några få om man vill det. Man kan även trycka olika hårt med filen. Trycker man hårt så blir det hål här och där.. väldigt läckert.. och om man väljer att trycka lätt så blir det bara lätt räfflat och det blir riktigt fint det med.. När jag gör hål så brukar jag stärka kanten med Gesso.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar