22 oktober 2013

STOCKHOLM SCRAPCLASSES

I helgen anordnades Stockholm Scrap & Mixed Media classes. Jag var dit med två scrapvänner och vi har haft en helt fantastiskt rolig helg! På lördag gick jag kursen "Everyday Treasures" med Finnabair och på söndag "A Dimensional Layout" med Gerry Van Gent. Även Donna Downey och Frank Garcia var där men jag gick inte någon av deras kurser. Får lov att göra det någon annan gång om jag får möjlighet till det.

Den här canvastavlan gjorde jag på Finnabairs kurs. Färgerna stämmer inte riktigt. Det ljusbruna på ramen är mera grönt än brunt och det blåa är inte så knallblått som det verkar på bilden. Det var inte lätt att fotografera =)
Och den här layouten på Gerry van Gents kurs:
Till den här layouten har jag använt gesso, schabloner, stänkt färg, stämplar, embossingfolders, doilies och urklippta motiv från mönstrade papper. Kanten runtom är riven i flera omgångar och stärkt med gesso. Kul!! 

1 kommentar:

  1. Thank you so much for attending my class! You did an amazing job!
    Hugs ~Gerry~

    SvaraRadera