10 oktober 2013

KORT

Nu är röstningen till European Scrap Battle avslutad så jag kan visa upp mitt bidrag. Jag har gjort ett kort som går i rosa och vitt. Lite inslag av andra färger finns också med. Temat var blommor.
 Jag började med att klippa ut kortstommen. Limmade fast en vit spets runt hela framsidan och på den limmade jag fast ett rosa papper som jag chalkat kanterna på. På den satte jag ett vitt papper med rosa prickar på. I skarven mellan dom limmade jag fast ett smalt grönt sidenband. Dekorerade sen med en vit doilies och två tags. Limmade fast en vintagebild på ett rosa papper. Runt bilden limmade jag sen fast ett ljusblått pärlband. I vänstra nedre hörnet limmade jag först fast ett papper med rosor och fåglar som jag dekorerade runtom med blommor i olika färger och modeller. Avslutade med att sätta fast halvpärlor längst kanterna och vid vintagebilden.
 Text: En gåva till dig. Här ser man även dekorationer i närbild.
 Blommor i olika färger och modeller.
Pärlband, tags, blommor och halvpärlor.
 
Uppdatering: Nu har resultatet från omröstningen kommit och jag har inte gått vidare till nästa omgång. Det gör absolut ingenting för jag känner mig så oerhört nöjd med att ha kommit så långt som jag gjorde. Nu är det bara 8 stycken kvar i varje kategori och jag önskar alla lycka till i fortsättningen! Nästa år blir det en ny tävling och då ska jag naturligtvis vara med. Ska till och med anmäla mig till alla fem kategorierna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar