10 oktober 2013

SKATTKISTA

En av utmaningarna förra helgen var att göra ett alster i Metall Art. Jag gjorde den här kistan och jag vann första priset med den!! Jag blev jätteförvånad för det fanns så många jättefina bidrag. Känner mig mycket glad och väldigt hedrad över vinsten.
 
Satte först fast skarvtejp och tejpade sen fast aluminiumtejp. Målade hela med svart akrylfärg som jag sen körde igenom med hushållspapper för att få bort överflödig färg.
Hade med mig ett kugghjul som jag skurit ut med min Silhouette Cameo. Satte skarvtejp och aluminiumtejp på den också och målade med svart akrylfärg. Limmade fast den sen på locket. Stansade ut texterna Moments, Treasure och Memories med Dymo-apparaten och satte fast med 3D-kuddar. Dekorerade med lite blommor.
  
Närbild av blommor och pärlor. Här ser man även texten Memories och Treasure. Hann inte dekorera den helt klar innan tävlingstiden gick ut och det blev dags att lämna in bidraget. Har dekorerat den helt klar idag och jag känner mig riktigt nöjd med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar