04 september 2013

WHAT A WONDERFUL WORLD

Sonen har fullt upp med träningar i veckan. Innebandysäsongen kör igång imorgon och fotbollssäsongen är inte riktigt slut ännu så han har träningar varje kväll denna vecka plus fotbollsmatch på lördag. Det blir en del skjutsande men vi är några som brukar turas om att köra grabbarna så jag tror att jag kommer att få lite tid över i pysselrummet också. Ikväll har jag gjort en bidrag till 48-timmars utmaningar. Man ska göra en LO som går i vitt-svart-grått-silver. Inga andra färger får användas. Även fotot ska vara svart/vitt. För att göra det lite svårare så har dom bestämt att det måste finnas med en känd text/del av text på layouten, minst 3 stycken brads och 3 metalldekorationer. Så här ser mitt bidrag ut:
Pappret som jag har använt är ett vitt akvarellpapper i botten. På den har jag limmat fast ett svart-vitt mönstrat papper och ett notpapper i mitten. Kanterna har jag dekorerat med washitejp. Jag har använt mig av två foton som jag tog när vi var och fiskade i somras. Det är träbitar som låg i vattnet. Dom gjorde jag svart/vita och skrev ut på fotopapper i skrivaren.
 Jag valde texten "What a wonderful World". Passar ju bra till bilderna..
Träbitarna i närbild samt vita, gråa och svarta blommor. I nedre vänstra hörnet syns en skruvbrad och ett hjärta som jag satte fast under rosenknopparna.
En klocka som jag satt fast med en silverfärgad brad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar