29 september 2013

BRÖLLOPSTAVLA

Idag firar vi två bröllopsdagar. Jag och Anders har varit gifta i 12 år och mina föräldrar firar guldbröllop. Dom har alltså varit gifta i 50 år!! Vi var och uppvaktade dom med blommor och present igår. Har gjort en bröllopstavla åt dom. Så här ser den ut:
Stommen är en trätavla som jag har målat med vit akrylfärg. Sen limmade jag fast prasselpapper med gesso och sprayade den med blå distress ink flera gånger. Ytan blir ojämn och ser melerad ut. Läckert! Sen tog jag och limmade fast en spets runt hela tavlan. Närmast spetsen limmade jag sen fast ett brunt papper som jag duttade med vit Pearl Makers på. Och längst in limmade jag fast ett smalt grönt band. Knöt rosetter i varje hörn och limmade fast blåa rosor. Bakom fotot har jag limmat fast ett mörkbrunt papper och duttade med vit Pearl Makers igen. Längst ut limmade jag fast vit spets.
Hittade några gamla ark som jag tog och schalkade kanterna på och rullade ihop med hjälp av en penna. Limmade fast dom bredvid fotot och dekorerade med texter och metallfjärilar.
 Nedanför fotot limmade jag fast blommor i olika storlekar och färger; blå/vit och ljusgråa. Rosknopparna är ljusrosa/vita. Skrev ut en journalingtext med skrivaren och limmade fast nedanför blommorna. Slutligen dekorerade jag med vita halvpärlor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar