17 augusti 2013

POSTLÅDA

Jag har en hel del scrappande att göra den närmsta tiden. Har nämligen anmält mig till ett antal utmaningar; "En kväll-en utmaning", "48-timmars utmaningar", "European Scrap Battle" och så kommer mitt första DT-paket nästa vecka så det är en del att ta tag i. Så himla trevligt!!

Nu har jag gjort klar det första bidraget och det är till dagens utmaning i fb-gruppen "En kväll - en utmaning". Det är en färgutmaning där färgerna beige/brun, vit, rosa och grönt ska användas och så ska det finnas en stjärna med på alstret. Man får göra Kort, LO eller Altra något. Jag har gjort en postlåda till julen. Så här ser den ut:
 Jag har först gjort stommen till postlådan av akvarellpapper. Sen har jag klippt till mönstrat papper. Pappret är från Ridderholm Design "Good Old Santa".
Dekorerade postlådan med rosa blommor, gröna blad, rosa halvpärlor, en vit julstjärna och gjort prickar med vit Pearl Makers.
Närbild av dekorationen på fronten av postlådan. Den rosa skylten har jag skurit ut med min Silhouette Cameo. Den var helt vit från början men jag tog och målade en del av den med rosa Distress Markers. Dom stora rosorna  har jag gjort av rosa cardstock.
Närbild av blommorna på locket.

1 kommentar:

  1. superfin! Använder du en die eller mall till dina rosor?

    SvaraRadera