21 augusti 2013

CRISS CROSS CARD

Idag har jag gjort ett criss cross card.
Jag har använt ett grönt cardstock till stommen. Stansade ut en spets med Martha Stewart kantstans och limmade fast den på tre av sidorna. Limmade sen tre olika sorters mönstrade papper som jag hittade i min mapp med överblivna restpapper. Det är papper från Maja Design, Pion Design och Dream Street Papers.
Inne i kortet finns en tag. Till den har jag använt mig av ett brunt cardstock i botten och på den limmade jag fast ett brun/vit rutigt papper. Lämnade ingen ram runt om som jag ofta gör utan pappret fick gå ända ut till kanterna. Shalkade bara kanterna bruna. Limmade fast en bild från Pinterest som jag först limmat fast på ett vitt och brunt papper för att få en ram runt kortet. Dekorerade med blommor, halvpärlor och ett sidenband.
 Kort + Tag.
Tycker det blev riktigt bra.
 
Nu ska jag sätta igång med mitt första DT-alster. Fick mitt DT-paket från Scrap & Ting idag och WOW vad mycket fina grejer.. Längtar att få köra igång. Gäller bara att komma på vad jag ska skapa först. Fick en släng av prestationsångest över mig =)

1 kommentar:

  1. Så fint!
    Jag är så himla kär i dina kort och vikningar, du är så kreativ och nytänkande tycker jag. :) Men känn ingen prestationsångest, ingen stress. :) Ta det bara luuugnt. :)

    SvaraRadera