23 juli 2013

WALLETCARD/PLÅNBOKSKORT

Idag har jag gjort en walletcard, eller plånbokskort som den också heter. Har haft beskrivningen i min pärm i många år men det har liksom aldrig blivit av att jag gjort en, konstigt nog, för den är ju riktigt läcker.
Dom här tapetbitarna köpte jag på en scraploppis för några år sedan och tänkte att dom skulle ju passa perfekt till ett sånt här kort. Ytan är ju inte slät så det borde bli rätt så bra. Det är pappret längst till vänster som jag har använt. Jag körde igång och så här blev resultatet:
Så här ser framsidan ut.
 Dekorerade med blommor som jag gjorde för några dagar sedan. Har även satt dit en Grattistext och en trollslända som dekoration. Ritade dit stygn med vit penna. Ger en fin effekt tycker jag.
Har även klätt insidan. Det mönstrade pappret är från "Crate paper". Serien heter Lemon Grass Collection. Gjorde två tags som man kan ha att skriva sin hälsning i.
 Dekorerade med lite blommor även på denna sida. Magneter funkar bra som lås.
Och så här ser baksidan av kortet ut.
 
Mallen till kortet finns här

1 kommentar:

  1. Många fina och tuffa plånböcker i fina färger.
    Det är kul med annorlunda saker :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera