31 juli 2013

TÄLTKORT 1

Jag har haft en pysseldag idag. Riktigt roligt när kreativiteten flödar. Har gjort två stycken tältkort i olika modeller idag. Här är den ena..
Framsidan av kortet. Jag har använt mig av papper från Maja Design.
Här har jag vridit kortet lite så man ser hur vikningen ser ut. Bilden av flickan har jag hängt fast i ett sidenband och låter den hänga inne i kortet.
 Här syns det bättre.
 Dom röda blommorna gjorde jag för några kvällar sedan. Passar perfekt till detta.
 Texten har jag skrivit i ett Word-dokument och skrivit ut med skrivaren.
Det blev två varianter av den röda blomman. Den högra blev lite misslyckad då jag gjorde den. Den blev för stor i mitten så jag satte i en halvpärla. Funkar det med men jag tycker den vänstra är finare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar