29 juli 2013

SIX-FOLD CARD

Hittade en ny kortvikning som jag nu testat att göra. Det är en Six-fold Card som jag hittade hos Splitcoaststampers. Länken hittar du längst ner. Så här ser mitt kort ut:
Skar ut enligt mallen och klädde in- och utsidan med mönstrat papper från Melissa Frances. Tror att den grön/vit rutiga pappret är därifrån men är inte 100% säker. Chalkade alla kanter grönt. Dekorerade sen kortet med en vintagebild, sidenband, blommor och halvpärlor. Kortet är 10x10 cm när det är ihopvikt. Jag gör oftast kort som är 15x15 cm. Det borde ju gå att skära till. Måste testa någon gång.
Här är kortet helt utvikt. Dekorerade insidan med lite halvpärlor och en fyrkantig journalingruta som jag skar ut med Silhouette Cameon. Cirkeln som finns på framsidan har jag också skurit ut med Sillen.

Klicka här så hittar du mallen till kortet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar