29 juli 2013

SIX FOLD CARD 2

Den förra six fold kortet som jag gjorde var 10x10 cm när man vek ihop den. Jag ändrade mallen lite grann och nu har jag gjort ett kort som är 15x15 cm, storleken som jag oftast gör mina kort i.
Så här ser kortets framsida ut. En söt bild av Ruth Morehead som jag skrev ut från Pinterest. Mönstrat papper från Maja Design "Carpe Diem". Blommor, sidenband och brads. Duttade lite prickar med vit Pearl Makers.
 En närbild på framsidan.

Kortet är halvt utvikt. Flärpen längst upp och dom två längst ner är inte helt öppnade ännu.
Så här ser insidan ut. Har tänkt sätta in en dikt och journaling-ruta när jag vet vad jag ska ha kortet till. Kommer även att dekorera lite mera senare.

1 kommentar:

  1. Jättefint kort i tuff vikning.
    Fina papper och gulligt motiv.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera