21 juli 2013

BY THE SEASIDE

Scrap-Ateljén har en sommarutmaning som jag inte kunde låta bli att vara med i. Temat är sommar och man får skapa kort, LO, alter; ja precis vad man känner för.  Längst ner finns bilden med de färger som måste finnas med på alstret. Jag har gjort ett kort och den ser ut så här.
Det här är framsidan av kortet. Jag har använt mig av papper från Maja Design och BoBunny.
Den här bilden valde jag att ha på framsidan. Det finns två till inne i kortet.
Rosa och gula blommor. Gröna blad och ett ljusgrönt pärlband.
 Den här texten finns med på en bild som finns på insidan av kortet. Du ser den här nedanför. Limmade fast den så den även syns på framsidan.

 Så här ser det ut när kortet är halvt utvikt. När man viker upp mittdelen så ser kortet ut som nedan..
Här är kortet helt utvikt och man ser både Siv Anderssons vers och plats för hälsning.
 En av Siv Anderssons underbara verser. Den här heter "Ta det lugnt".
Jag hade inga bilder som passade till temat så jag tog och googlade och hittade en sida med massor av gratis vintagebilder. Här är länken dit. 
Och slutligen, det här är färgerna som ska finnas med på alstret.
Klicka här om du vill komma till Scrap-Ateljéns sommarutmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar