31 juli 2013

BOKKORT

Jag var ensam hemma igår kväll då dom andra åkte iväg på fotbollsträning. Passade på att pyssla under tiden och hann nästan klar med ett bokkort. Nu har jag gjort den helt färdig och även fotat den.
Det här är framsidan. Har inte dekorerat den så mycket då jag tycker att det mönstrade pappret är så fint och den vill jag ska vara i centrum. Dekorerade med några blommor och ljusbrun Pearl Makers. Pappret med änglar på är från Reprint "As time goes by - Angels" och den mörkrosa är från Dream Street Papers "Unique Boutique - secondhand stripe"
Jag har knutit ihop boken med ett brunt sidenband.
Bokens gavel. Stansade ut pappersspetsar med min MS-stans och klistrade fast smala rosa pappersremsor som jag dekorerade med Pearl Makers.
 Bokens baksida. Även den sparsamt dekorerad.
 Insidan. Dom vita boksidorna har jag gjort genom att biga pappret varje centimeter och vikt ihop dom till ett dragspel. Chalkade så det ska få en gammeldags utseende och limmade sen ihop alla fyra bitarna. Använde ett snabbtorkande lim. Det var lite pilligt men det gick bra ändå.
 Två tags fungerar som journaling. Här kan man skriva in en hälsning till den som ska få kortet/boken.
 Stansade ut en spets som jag limmade fast och dekorerade. Längst in finns en Grattistext som Siv Andersson har skrivit.
Närbild av dekorationerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar