03 juni 2013

CREPEBLOMMOR

Märks att jag har scrappat en del på sista tiden. Blommorna håller på att ta slut så jag tog och gjorde några av crepepapper.
 
Jag började med att klippa ut cirklar i olika storlekar av crepepapper. Jag använde en mönstersax till detta för att få vågiga kanter på blommorna. Efter att jag klippt ut allihopa tog jag och sprayade med Distress Ink i tre olika färger. Först med frayed burlap (brun), sen med fired brick (röd) och slutligen med faded jeans (blå). (Jag har blandat färgerna i MiniMister-flaskor. Hällde i vatten i sprayflaskorna och hällde i några droppar av ink och skadade om ordentligt). Torkade blommorna. Satte sen ihop fyra cirklar med en pärlbrad och knövlade ihop allt till en boll. Vek upp allt försiktigt och puffade till dom så det blir luftigt mellan lagren. Duttade lite vit Stickles. Avslutade det hela med spraylim, vet inte om det är så nödvändigt, men jag tänkte att dom kanske behåller formen bättre.

1 kommentar: