02 juni 2013

CARD ORGANISER BAG

Har hunnit göra ett till alster idag. Det blev en Card Organiser som jag hittade på Pinterest. Tycker inte att måtten i beskrivningen stämmer, eller så är det jag som inte fattar, men det slutade med att jag har gjort de mönstrade papprena som ska vara på fram- och baksidan efter egna mått. Dragspelsvikningen på kortsidorna fick jag till men bitarna som ska sitta mellan blev alldeles för stora så jag rev bort allt och gjorde om efter egna mått där med.. Så här ser den då ut helt färdig:
Papper från Maja Design "Vintage Spring Basics 1st of May". Åh jag älskar pappren från Maja Design.. dom är så fina och är så lätta att kombinera..
Framsidan. Texten var färdigtryckt på pappret, dekorerade med blommor, fjärilar, knappar, sidenband. Även på detta projekt har jag duttat med PearlMakers, den här gången ljusbrun färg.
Baksidan. Även här är det dekorerat med både blommor och blad..
Närbild på blombården. Klippte ut en bit från ett mönstrat papper, stansade mönster med min Martha Stewart stans och chalkade slutligen med brunt.
Och så lite mera blommor.
Här ser man hur jag vikt pappret på kortsidan. Trädde igenom ett tunt sidenband genom alla flärpar och genom öljetterna som jag satte på både fram och baksidan på kortsidan. Bandet kan man knyta upp och bredda väskan om det behövs. Beror kanske på vad man väljer att ha i sin "organiser".
Närbild på dragspelsvikningen och sidenbandet som går igenom alla flärpar. Här ser man även de pappersbitar som jag hade problem med i början. De bruna som syns framför och bakom alla vita ark.
 
Det var väldigt roligt att göra den här och jag kommer säkert att göra fler i framtiden...
 
Beskrivningen finns här

1 kommentar:

  1. Tråkigt att inte måtten stämmer,
    men du lyckades göra en jättefin väska i alla fall.
    Kram!

    SvaraRadera