17 maj 2013

RECEPTBOX

Såg en box på Pinterest som jag blev sugen på att göra. När jag gick in i bloggen som den fanns i, så visade det sig att det inte fanns några mått angivna, så  jag bestämde mig för att göra en box med egna mått. Så här ser boxen ut som jag hittade på Pinterest:
Och så här ser min ut.
Mått: 11x16 cm.
Använde mig av papper från Maja Design. Passar perfekt då jag ska skriva in olika recept i böckerna innanför.
Har inte dekorerat utsidan så mycket. Tycker motivet på pappret räcker bra.
Så här ser då insidan ut. Har satt fast tags i olika storlekar i en ficka på båda locken. En rosa brad och ett sidenband funkar bra som lås. Tänkte mig ett magnetlås men hade inga hemma så det fick bli så här istället.
Två receptalbum som jag bundit ihop med Bian. (bind-it-all)
 

1 kommentar:

  1. Gisses vilken läcker receptbox,
    du har valt snygga papper och lagt ner mycket jobb på den.
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera