09 maj 2013

STATIONARYBOX

Var in och kikade hos Stina och såg att hon gjort en jätteläcker stationarybox. En sån måste jag ju också prova att göra och det var hur kul som helst! När jag började visste jag inte vad den skulle handla om men under arbetets gång bestämde jag mig för att skriva in ordspråk, citat och verser som jag tycker om. Här kommer en massa bilder på min Stationarybox.
Jag har använt mönsterpapper från Maja Design. På utsidan har jag chalkat alla mönsterpapper och limmat fast. Sen gjorde jag en blomma som jag limmat fast på locket. Duttat en massa med ljusbrun PearlMaker. Valde att inte ha så mycket dekorationer på utsidan.. När man öppnar locket så ser boxen ut så här:
Själva boxen har tre fack som man kan ha olika saker i, tex album i olika storlekar, tags mm.
Framsidan fälls ner och där har jag valt att ha tags och ett album.
Så här ser min stationarybox ut när den är helt färdig. Ett album som jag bundit med min Bind-it-all. I den främre mindre facket har jag fyra stycken tags och i den andra som är lite större har jag några album.
I mitten har jag ett album och på kanterna två stycken tags.
Så här ser tagsen ut.
Albumen ser ut så här...
Den första fick den här texten på framsidan...
och dessa innanför.
Baksidan har ingen text ännu.
Album nr 2 har denna på framsidan..
och dessa innanför. Inte heller denna har någon text på baksidan.
Och så den tredje albumet. Den fick denna text på framsidan..
och dessa på insidan..
och denna längst bak.
Den stora albumet handlar främst om kärlek..
Nästa album har denna första sida.
Innanför har jag satt in små sidor med fler ordspråk.
Här är den ena utvikt.
Nästa sida fick två små sidor som går att vika ut.
Den här stationaryboxen rymmer väldigt mycket. Det kommer säkert bli fler boxar i framtiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar