26 maj 2013

MORSDAGSKORT

Idag har vi varit och firat min mamma på Mors Dag. Gjorde ett kort som föreställer ett förkläde. Hon har jobbat som kokerska, och tycker om att laga mat och baka så då passar det här temat perfekt åt henne.
Jag har använt mig av papper från Maja Design. Knöt ett sidenband för att hålla ihop kortet.
Dekorerade med köksverktyg, blommor, spets, pärlor mm.
Köksverktygen ritade jag först upp på ett vitt papper och använde det sen som mall. Tänkte först göra dom svarta men ändrade mig och det blev ett brunmönstrat papper istället. Tycker det blev bättre.
På insidan har jag klistrat in en vers av Siv Andersson.
Tycker versen är såå fin!
Så här ser den ut helt uppvikt. Sidenbandet är så pass långt så den inte åker ur öljetterna.
 
Här har jag skrivit in våra namn..
och dekorerat med mera blommor..
Mamma tycker om blommor..
Närbild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar