11 maj 2013

KORSETTKORT

Det blir till att scrappa varje dag nu. Ett tydligt tecken på att jag håller på att bli frisk och det känns ju kanonbra förståss. Orken finns och jag längtar hela tiden till nästa projekt. Har massor av tutorials som jag vill prova göra. Hittade några mallar på korsettkort igår och nu har jag gjort dom färdiga. I detta inlägg ser du den ena.
Den går i den romantiska stilen. Färgerna rosa, vitt, beige och brunt. Jag har använt blommigt papper från Maja Design och bruna blommor på själva korsetten.
Bakom korsetten klistrade jag fast små kuddar så den blir lite upphöjd. Spetsen gjorde jag med min MS-stans och satte halvpärlor i varje hörn.
Insidan är inte helt färdig. Det beror vad kortet ska användas till. Det rymmer en vers på den övre delen och en hälsning på den andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar