26 mars 2013

CANVASTAVLA NR 2

Har påbörjat en ny canvastavla. En oval tavla blir det den här gången. Visste precis vilket foto jag ville använda, en svart/vit foto av sonen när han var ca 2 månader, men den ligger nerpackad fortfarande sen husrenoveringen, så jag tog ett annat foto, nästan likadant fast i färg. Det får bli en tredje tavla när jag hittar fotot =) Så här mycket har jag hunnit göra hittills:
Började med att göra lite mera Gesso. Det använder jag till att limma fast "prasselpappret" på canvasduken. På vissa ställen limmar jag på pappret och lägger ett lager till av pappret. På så sätt blir det lite tunnare på vissa ställen och lite tjockare lager på andra.. tycker det blir så läckert mönster..

Här har jag gjort färdig bakgrunden och limmat fast lite spets. Tre olika spets blev det i mitten. Om man kollar noga så ser man spets på fler ställen, högst upp och nere till vänster.

Målade allt med Gesso igen.

Närbild på spetsen.. här ser man tydligare att det är tre olika sorters spetsband jag använt.

Så här ser spetsen ut som är på kanterna.
 
Har även hunnit klistra fast fotot och limma fast en stor blomma och lite fjädrar med Gesso. Det blir ett ganska så läckert mönster av fjädrarna också. Ska ta och fotografera det, så fler bilder kommer allt eftersom..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar