18 oktober 2012

LO MUMS

Det här blev en rätt så enkel LO; har endast använt ett cardstock och ett mönstrat papper. Fotot är taget i Lycksele 2011. Det är sonen som mumsar på en hamburgare. Jättegott efter en lång dag i djurparken


som sagt var; ett grönt cardstock i botten och sen ett mönstrat papper på den. Spetsen under rubriken och blommorna har jag klippt ut från det pappret också. Blommorna gjorde jag genom att klippa ut remsor, stansade sen ut ett spetsmönster på remsans ena sida (med min Martha Stewart-stans) och sen chalka den med brun färg. Sen började jag vika remsorna fram och tillbaka så det blev ett "dragspel". Limmade fast kant mot kant och när limmet torkat tryckte jag t illden som ett paraply. Slutligen limmade jag fast en cirkel som jag chalkat kanterna på och satte fast en stor brun brad på. Rubriken är från ett ark med självhäftande bokstäver .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar