07 april 2011

PROBLEM !!!!

Hittade en superläcker cirkusvagn hos piabau och var tvungen att prova att göra en, men jag har stött på ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa.. hur ska jag få fast taket?! Så här ser min vagn ut just nu:

Det vita arket är alltså taket som jag inte vet hur jag ska sätta fast. Tänkte sätt fast den först innan jag dekorerar med brunt papper, blommor och andra dekorationer. Här är en länk till piabau:s urläckra blogg.. Där finns mallen till cirkusvagnen..

Uppdatering:
Har nu fått taket på plats. Pia var så gullig och beskrev hur hon gjort. Tusen tack, Pia! Jag valde dock att hitta på en egen lösning då jag inte hade några magneter hemma. Nu är vagnen nästan klar, ska bara dekorera den imorgon och sen kommer jag att lägga upp en bild på den här i min blogg.

1 kommentar:

  1. den ser super flot ud. Efter at jeg havde dekoreret taget med masser af udstansede border lavet med Martha Stewart punch satte jeg et stykke karton som er brettet/foldet så noget af det sidder fast på taget og den anden halvdel på side væggen. på den anden langside af taget lavede jeg en lille slags tag med en magnet som kunne sætte sig fast i den anden magnet som jeg havde sat fast på indersiden af vognes væg, således kan taget åbnes og bruges til gave æske.
    Jeg håber du forstår min forklaring ellers må du endelig spørge igen
    Held og lykke med den flotte vogn
    knus Pia

    SvaraRadera