08 april 2011

CIRKUSVAGNEN ÄR FÄRDIG

Nu är jag färdig med min cirkusvagn. Pilligt men åh så rolig att göra!

Visst är den söt med sin lilla blomlåda på trappan!!


På taket har jag satt fast en tag med en söt text på och så några vita blommor som jag har chalkat med brunt och satt fast en brun pärla i mitten av varje blomma. På hjulen har jag satt fast ett hjärta i mitten. Hjulen fäste jag med små brads.


Tagen med texten "Sharing sweet memories together".


Jag hade ju problem med hur jag skulle sätta fast taket. Efter många grubblerier så bestämde jag mig för att binda ihop vagnen och taket med band. Här syns öljetterna rätt så tydligt. Det sitter 2 st öljetter på vagnen också som du säkert förstår. Banden går att knyta upp så man kan använda själva vagnen som en ask och lägga en present i den om man vill.


Ytterdörren har en vit knopp (ska föreställa handtaget) och en självhäftande blomma på dörren som dekoration. Ett brunt hjärta högst upp i dörren.

Mallen har jag som sagt var hittat här:
http://piabau.blogspot.com/. Gå gärna in och kika i hennes blogg. Hon gör helt fantastiska alster!!!

4 kommentarer: