31 oktober 2010

VÄSKKORT

Jag fick nöjet att få göra ett grattiskort till en väninnas dotter som fyllder 25 år. Dottern älskar skor och väskor så det var ett rätt självklart val för oss att välja ett väskkort åt henne.. Hon gillar även körsbär och det visade sig att jag hade ett jättesött papper med körsbär på.. sicken tur man kan ha ibland =) Så här blev kortet...

Jag har använt mig av två stycken bruna cardstock och ett körsbärsmönstrat papper. Alla kanter är chalkade med brun chalk. Till dekoration har jag bland annat använt blommor, blad, band, bling, brads.

Ett ljusgrönt band och ett hjärthänge som jag satt fast med en kedja.

Blommor och blad måste man ju ha med. Jag har gjort det lite extra fint med glitter


Handtaget valde jag att sätta fast med två brads på sidorna.. Handtaget sitter mycket bättre än om man bara limmar fast det på insidan.


På insidan har jag även tejpat fast en lapp där givaren får skriva en grattishälsning till jubilaren..

1 kommentar:

  1. Hej har du nån mall till väskan?/Linda

    SvaraRadera